بررسی مدیریت پارکینگ ها

مدیریت پارکینگ ها :

سیستم های مدیریت پارکینگ تکامل یافته ترین سیستم های دروازه دار، که اکنون در دسترس می باشند، آن سیستم هایی هستند که بطور کامل به یک کامپیوتر مرکزی مرتبط اند. دلیل عمده برای ایجاد ارتباط کامل این است که اجازه می دهد مدیریت سیستم پارکینگی که ممکن است شامل یک و یا چندین پارکینگ باشد، از یک ایستگاه مرکزی انجام گیرد.

با افزودن پیچیدگی بیشتر به هر سیستمی، توانایی کنترل و مدیریت بیشتر در آن افزایش یافته درحالی که از نیروی انسانی مورد نیاز کاسته می شود.

اطلاعات قابل دسترسی به مقدار زیادی افزایش یافته در حالیکه زمان مورد نیاز پرسنل به میزان عمده ای کاهش می یابد. بدین جهت یکی از نام های عمومی برای اینگونه سیستم ها، سیستم مدیریت پارکینگ است.

با استفاده از نرم افزار مدیریت داده ها، این سیستم مدیریت قادر است هر نوع گزارش قابل تصوری را تولید نماید. با اینکه این اطلاعات همیشه در دسترس مدیران پارکینگ قرار داشته، به علت مقدار زمان مورد نیاز برای پیگیری روند درآمدها و میزان استفاده از پارکینگ، کاربرد آن مقرون به صرفه نبوده است.

امروزه کامپیوترها عمل جستجو در حافظه و برگرداندن اطلاعات (کمپایل) را انجام می دهند و بدین وسیله باعث افزایش کارآیی مدیریت می شوند.

برخی از وظایف مشخص مدیریت که قابل اجرا هستند از این قرارند:

• تولید حداکثر درآمد
• استفاده بهینه از تسهیلات
• کنترل نگهداری از تجهیزات
• پیش بینی درآمد
• اعلام وضعیت غیرعادی

تحقیقات خاصی با تمرکز بر ابعاد مختلف “پارکینگهای طبقاتی مکانیزه” اعم از مکانیابی، انطباق ظرفیت با ویژگیهای محیط، تجارب پیاده سازی و نتایج حاصل از آنها انجام نگرفته است.

شاید بتوان از رویکردهای کوتاه مدت مدیریت پارکینگ (مانند خط کشی پارکینگ های حاشیه ای و یا استفاده از پارکینگ های زماندار) به عنوان یک سیاست تسکینی استفاده کرد .

اما درمان مشکل پارکینگ نیازمند استفاده از رویکردهای مدیریتی بلند مدت (مانند وضع قوانین جهت محدودکردن پارک حاشیه ای یا ساخت پارکینگ های طبقاتی) است.

با توجه به موارد فوق، پیشنهاد میگردد در ادامه این پروژه زمینه های زیر مورد تاکید قرارگیرند:

الزامات و فرآیند ایجاد فرهنگ استفاده از پارکینگ های طبقاتی به منظور ایجاد تقاضای محرک جهت ساخت پارکینگ های طبقاتی توسط بخش خصوصی. چرخه اقتصادی کارآمد و سودآور تولید و مدیریت پارکینگهای طبقاتی با توجه به الزامات قانونی، نحوه سرمایه گذاری بخش خصوصی و نقش سازمانهای دولتی در حمایت از آن .

تهیه نقشه ی پارکینگ های طبقاتی شهر تهران و مشخص کردن نوع پارکینگ پیشنهادی (اعم از مکانیزه یا غیرمکانیزه) به تفکیک زون های ترافیکی شهر تهران به همراه اولویت بندی انجام تحقیقات مکانیابی ساخت پارکینگ، با توجه به اهمیت و ویژگیهای زون های مختلف.

انواع رویکردهای مدیریتی در راستای حل مشکل پارکینگ:

رویکردهای کوتاه مدت که هزینه های مالی زیادی نداشته و بیشتر دارای هزینه های اجتماعی می باشد مثل خط کشی کنار خیابان و پارک زمان دار.

رویکردهای بلندمدت که به طور عمده منجر به احداث مجتمع های پارکینگی میشود و از آنجایی که فضای موجود در مرکز شهر کم می باشد اغلب این پروژه ها به صورت طبقاتی هستند که هزینه احداث این پروژه ها بسیار بالا است.

ویژیگی های نرم افزارمناسب برای مدیریت پارکینگ :

• تعریف کاربران مختلف و تعیین سطوح دسترسی متفاوت برای آنها
• ثبت آسان کلیه مشخصات وسایل نقلیه از طریق دستگاه کارتزنی به طور خودکار و یا به شکل دستی جهت خودروهای گذری و یا مواقع ضروری
• تعریف انواع تعرفه های ورود : ساعتی ، ثابت و شبانه روزی برای هر نوع وسیله نقلیه
• تعریف اعضا ( قراردادیها ) با چندین وسیله نقلیه
• نمایش تعداد وسایل نقلیه موجود و ظرفیت پذیرش خودرو به شکل لحظه به لحظه
• قابلیت فیلتر کردن برخی از کارتها در ساعات مشخصی از شبانه روز ( جلوگیری از ورود یا خروج )
• قابلیت رند کردن مبلغ قابل دریافت و محاسبه در ۲ واحد پولی

————————————————————————————————————

قابلیت های اساسی اپلیکیشن بی پارک Bipark:

جستجو کنید:

در هر جایی که هستید، جاهای ممکن برای پارک را پیدا کنید، مشخصات، امکانات و قیمت ها را مقایسه کنید. حتی می توانید انواع پارکینگ های مختلف در بی پارک را ببینید.

رزرو کنید:

جای پارک خودرو خودتان را براحتی رزرو کنید و مطمئن به سمت پارکینگ خود حرکت کنید. شما یک جای پارک مطمئن دارید که بی پارک آن را برای شما آماده کرده و منتظر رسیدن شما می ماند.

پارک کنید:
ما شما را به سمت پارکینگ اختصاصی تان راهنمایی می کنیم. با خیال راحت ماشین تان را پارک کنید و براحتی با موبایل تان پرداخت کنید و در زمان و هزینه خود نیز صرفه جویی کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *